تدریس خصوصی

ساخت وبلاگ

کال کباب کترینگ یکی از غذاهای محلی استان گیلان است که همچون دیگر غذاهای مردم گیلان عطر و طعم فوق العاده ای دارد، این غذا با انار ترش مزه دار شده و در تهیه آن از نوعی سبزی معطر محلی استفاده می شود که می توانید از عطاری ها خشک شده این سبزی را تهیه کنید.

مواد اولیه:

▪ بادنجان یک و نیم کیلوگرم

▪ گردو ساییده ۳۰۰ گرم

▪ انار ترش دانه شده یک پیمانه

▪ چوچاق (سبزی محلی) دو قاشق سوپخوری

▪ سیر چهار حبه

▪ نمک و فلفل به میزان لازم

کترینگ طرز تهیه:

ابتدا بادنجان ها را روی شعله گاز یا زغال کباب کنید. می توانید بادنجان ها را روی سینی فر بچینید و تا زمانی که پوست آنها کبابی شود داخل فر قرار دهید.

پس از کبابی شدن پوست بادمجان ها را جدا کنید.

بادنجان های پوست کنده را درون ظرفی بریزید و خوب بکوبید (از دستگاه غذاساز و یا گوشت کوب برقی برای پوره و له شدن بادنجان ها کمک بگیرید.)

پس از اینکه به طور کامل له شد، گردوی آسیاب شده را با بادنجان ها مخلوط کنید.

سپس انار دانه شده را اضافه کنید و دوباره میکس کنید تا دانه های انار خوب درون مایه له شود.

در آخرین مرحله چوچاق و سیر را اضافه کنید و همه مواد را خوب بکوبید و یا آسیاب کنید.

نمک و فلفل اضافه کنید و یک دور با سرعت زیاد میکس کنید.

در این مرحله غذای شما آماده است، غذا را داخل ظرف بکشید و با دانه های انار تزیین کنید و همراه با برنج سفید سرو کنید.

این غذا را به عنوان خوراک و یا پیش غذا نیز می توانید مصرف کنید.

کترینگ  نکات:

▪ برای این که میزان ترشی غذا کم شود می توانید یک تا دو قاشق سوپخوری از انار آن کم کنید.

▪ گردو را تا حدی که دندان گیر باشد آسیاب کرد.

▪ به جای سبزی محلی چوچاق می توانید از گشنیز نیز استفاده کنید.

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین seomabna بازدید : 361 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت: 12:16

نمای کامپوزیت طرح سنگ پانل های از سنگ طبیعی هستند که از روکش نازک سنگ درست شده و با لایه آلومینیوم لانه زنبوری تقویت شده است. پانل سنگی ممکن است عملا از هر سنگ طبیعی تولید شود از جمله : گرانیت، سنگ مرمریت، سنگ آهک، ماسه سنگ یا تخته سنگ.

به دلیل زیبایی ایجاد شده توسط سنگ طبیعی بکار رفته در این پانل ها و ترکیب آن با آلومینیوم این محصول کاربرد های وسیعی پیدا کرده است . پانل سنگی قابلیت استفاده برای نماهای خارجی، داخلی،کف ساختمان، آسانسور و ... داراست .

کیفیت و دوام محصولات ، هزینه کمترو کاهش زمان موثرترین پارامتر ها جهت انتخاب این محصول است.

به دلیل ساختار این پانل ها ، وزن بسیار کاهش می یابد . و این موضوع خود به کاهش وزن سازه و مقاومت آن کمک می کند.

نمای کامپوزیت طرح سنگ سخت و با دوام است و درمقابل ضربه فوق العاده مقاومت بوده و استحکام خمشی بالای دارد. مقاومت آنها در مقابل ضربه ، 60 برابر بیش از گرانیت جامد 3  سانتی متر است. بر خلاف سنگ سخت ، این پانل ها می تواند خم شده، و انتخاب آنها برای مکان های که زمین لرزه است ایده آل می باشد. لانه زنبوری آلومینیومی تقویت شده ای که در پانل ها بکار می رود سبب می شود تا شکنندگی سنگ از بین برود.

پانل سنگی غیر قابل نفوذ به نفوذ آب است . لایه فیبر اپوکسی تقویت شده، به طور مستقیم در پشت لایه سنگ، قرار می گیرد یک مانع ضد آب است.

این خواص ، باعث می شود تا به جای استفاده از سنگ های سنتی از پانل سنگی استفاده شود و این محصول جایگاه بی نظیری در طراحی های نوین پیدا کند .

مزایای نمای کامپوزیت طرح سنگ

• دارای جذابیت سنگ طبیعی مانند گرانیت، سنگ مرمریت، سنگ آهک ، تراورتن و ...

• دارای وزن کم حدود 80 درصد کمتر از سنگ جامد

• مقاومت به ضربه بیش از 60 بار بیشتر از 3 سانتی متر گرانیت

• تنوع بسیار بالا - انتخاب تقریبا نامحدود از انواع سنگ مرمریت، گرانیت و سنگ آهک

• جلای فوق العاده سطح آنها

• مقاومت در برابر تنش های حرارتی و تنش های برشی

• انعطاف پذیری بالا نسبت به سنگ طبیعی

• سهولت استفاده و کار با آن

• تنوع موارد مصرف از جمله استفاده در نمای خارجی و دیوار داخلی ، دیوار پوشها و روکش کابین آسانسور.

• ظرافت بسیار بالا نسبت به سنگ طبیعی

• غیر قابل نفوذ به نفوذ آب

• افزایش مقاومت در برابر انفجار ساختمان بیرونی.

• عملکرد ثابت در تمام شرایط آب و هوایی

• کاهش در هزینه و زمان نصب

• عمر زیاد - حدود 35 سال تجربه استفاده از این محصول در دنیا حاکی از این موضوع است.

 کاربردها

نمای کامپوزیت طرح سنگ  در کاربرد های مختلف استفاده می شود. این پانل ها هر جایی که سنگ های سنتی  محکم و ضخیم دیگر استفاده stone-compositeمی شوند قابل استفاده هستند. بلکه استفاده از پانل ها به جای سنگ های سنتی سنگین بسیار مقرون به صرفه می باشد. در زیر برخی از کاربرد های پانل های سنگی را عنوان می کنیم .

نمای خارجی ساختمان های جدید

پانل سنگی بیش از  25 سال سابقه استفاده در نمای خارجی ساختمان ها را در سراسر جهان دارد. پس از سالها قرار گرفتن در معرض محیط های مختلف و پس از انتقال حرارت شدید ، سرما ی تند، زلزله و طوفان ، پانل های با دوام باقی می ماند .

نوسازی

پانل سنگی یک راه حل ایده آل برای نوسازی هر دو قسمت بیرونی و داخلی محسوب می گردد. پانل سنگی اقتصادی ترین انتخاب است، از این رو پانل ها را می توان بدون نیاز به تخریب و تقویت ساختمان های موجود بر روی روکش فلزی نصب نمود.                       

نمای داخلی

پانل سنگی زیبایی سنگ طبیعی را حفظ می کند و خواص شکنندگی و تردی سنگ های سنتی را ندارد. آنها اغلب بر روی دیوار لابی، سقف و میز پذیرایی نصب می شوند. مقاومت در برابر ضربه سنگ سبک را برای حمل و نقل مناسب گردانده  که نیاز به تجهیزات بالابر سنگین نیز ندارد . پانل های سایز بزرگ طراحی های انعطاف پذیر را فراهم می کنند.پانل ها می توانند در ساختمان به درستی وهماهنگی با پرسنل مجری نصب شده و  می توانند به سرعت در پروژه ها بدون نیاز به آوردن نیروی کار متخصص  اجرا شوند.             stone-composite

آسانسور

پانل سنگی مرمریت ، گرانیت، سنگ آهک و سنگ تراوانتن 80 ٪ وزن آنها کمتر از سنگ های سنتی سنگین می باشد. این پانل سنگ طبیعی ظرافت، زیبایی و دوام برای دیوارها کابین آسانسور، کف و سقف رادارا می باشد. در صنعت آسانسور صدها نوع مختلف سنگهای مختلف مانند: ماربل، گرانیت و سنگ آهک استفاده می شود، در حالی که هزاران دلار در هزینه تجهیزات مکانیکی پس انداز می گردد. به دلیل اینکه پانل های سنگی نیاز به نگهداری ندارند هزینه طول عمر کمی در بر دارد. این پانل ها در برابر ضربات شدید چرخ های دستی ، جا به جایی مبلمان و خرابکاری مقاومت می کنند .

 ساختمان های مسکونی

سنگ های سنتی سنگین به طور کلی برای ساختمان های مسکونی مناسب نیست مگر اینکه  فاکتور های وزن و دوام مد نظر باشد.

 پانل ها در خانه های مسکونی ، کفپوش بالکن و نمای داخلی به خوبی روکش فلزی استفاده می شود. با این حال ، در برنامه های کوچک، تفاوت هزینه بین پانل سنگی و سنگ طبیعی نازک شده می تواند با کاهش هزینه های کارگری و پس انداز ساختاری جبران شود.               

پانل های سنگی  موجود

نمای کامپوزیت طرح سنگ را می توان تقریبا از هر سنگی که در دسترس هستند و به اندازه کافی بزرگ هستند تهیه کرد 14.  نوع سنگ استاندارد در حال حاضر موجود می باشد ، اما فقط نماینده ی کوچکی از طیف گسترده ای از گرانیت طبیعی، سنگ مرمریت و سنگ آهک قابل استفاده در سنگ پانل می باشند.  که پانل های مرمریت، گرانیت و سنگ آهک ا زان جمله می باشند.

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین seomabna بازدید : 346 تاريخ : يکشنبه 8 اسفند 1395 ساعت: 8:32

 مخزن سپتیک تانک در واقع یک مخزن ته نشینی کوچک می باشد که به دلیل زمان ماند طولانی، فاضلاب در آن تحت اثر باکتریهای غیر هوازی به حالت معلق در می آید. سرپوشیده نمودن آن به منظور جلوگیری از مزاحمت بوی نامطبوع می باشد.نظر به اهمیتی که مخزن سپتیک در کاهش آلودگی و مواد آلی فاضلاب دارد، اغلب به عنوان یک راه حل موقت دفع فاضلاب بکار می رود. در این روش کلیه فاضلاب منزل بوسیله فاضلاب رو ساختمان وارد مخزن می گردد. فعل و انفعالاتی که در مخزن سپتیک صورت می گیرد عبارتست از پالایش ابتدایی فاضلاب که همان ته نشینی است، حتماً موادی که در مخزن ته نشین و یا رونشین می شوند مراحلی از تصفیه را می گذرانند که درباره آن نیز مختصری گفتگو خواهد شد.

 مخزن به نحوی طراحی می شود که فاضلاب ورودی به آن تقریباً‌ بین یک تا سه روز باقی می ماند. در مدت مذکور مواد معلق نسبتا سنگین فاضلاب به صورت لجن در کف مخزن ته نشین شده و بیشتر مواد معلق سبک و از جمله روغن و چربی به تدریج به شکل کف غلیظی در سطح مایع شناور می گردد. وقتی که مقدار فاضلاب وارد مخزن می شود به اندازه هم حجم آن پساب از لوله خروجی دفع می شود. لجن ته نشین شده در کف مخزن در اثر فعالیت باکتریهای غیر هوازی تجزیه گردیده ایجاد گاز می نماید. نتیجه فعل و انفعالات مزبور، کاهش قابل ملاحظه حجم لجن می باشد و به همین دلیل معمولاً تخلیه لجن مخزن هر ۲ تا ۴ سال یکبار بر حسب زمان ماند اولیه ضرورت می یابد. در پساب مخزنی که صحیح طرح و اجرا شده است مواد معلق و تیرگی کمی وجود خواهد داشت معذالک هنوز کاملاً‌ صاف نیست و بوی مخصوص فاضلاب می دهد. بعلاوه پساب مزبور احتمالاً از نظر بهداشت به علت در برداشتن باکتریهای بیماری زا، کیست و تخم کرمهایی که کاملاً‌ از بین نرفته اند مخاطره انگیز می باشد.

همزمان و متناوب با تجزیه لجن در مخزن گاز تولید می شود که به صورت حبابهای ریز به سوی سطح مایع صعود می نماید. گازهای مزبور در حین برخورد به فاضلاب وارده مولکولهای آن را با موجودات ریز که عامل اصلی عملیات تجزیه اند جذب می کنند. ذرات مزبور در سطح مایع تجمع یافته و به تدریج آن را سنگین و ضخیم می کند تا آنجه که کف مذکور در اثر افزایش وزن اندکی ریز سطح مایع قرار می گیرد. گسترش لایه های شناور گاهی به میزانی است که سطح زیرین آن حتی تا درون فاضلابروی اصلی نیز ادامه می یابد. پیدایش این وضع معمولاً همزمان با افزایش لجن در کف مخزن است و نتیجتاً گذرگاه فاضلاب در داخل مخزن آنقدر کوچک می شود که فرصت کافی برای ته نشین شدن مواد معلق فاضلاب تازه تخلیه شده باقی نمی ماند و در نتیجه در پساب مخزن مقدار قابل توجهی مواد شناور مشاهده خواهد شد. اشکال مزبور را می توان با تخلیه و تنظیف منظم مخزن مرتفع کرد.

از طرف دیگر صعود حبابهای گاز در درون مایع مخزن تا حدودی سیر طبیعی ته نشینی مواد جامد را مختل می کند. راه حل این مشکل ساختمان یک مخزن دو انباره است. به این ترتیب که مواد معلق سبک که از انباره اول خارج می شوند با شرایط مساعدتری در محیط آرام انباره دوم ته نشین می شوند. این کار به خصوص در مواقعی که حجم لجن ته نشین شده زیاد و تجزیه بی هوازی سریعاً در حال گسترش است، بسیار موثر می باشد. لجن انباره دوم معمولاً‌ یکنواخت تر و کف متشکله در آن کمتر از انباره اول است. مواد معلق، پساب چنین دستگاهی نیز کمتر از دستگاه یک مخزنه است.

سپتیک تانک ساده ترین نوع تصفیه خانه تک واحدی است که تصفیه مکانیکی ( ته نشینی) و تصفیه زیستی با کمک باکتریهای بیهوازی همزمان در آن انجام می گیرد.

جهت حذف چربی ها و مواد معلق پساب مکانهایی نظیر رستورانها، هتل ها، کارخانه جات و …. که دارای آشپزخانه بزرگی هستند استفاده می گردد .

سپتیک تانک ساده ترین نوع تصفیه خانه تک واحدی است که تصفیه مکانیکی ( ته نشینی) و تصفیه زیستی با کمک باکتریهای بی هوازی همزمان در آن انجام می گیرد.

سپتیک تانک تشکیل شده از استوانه سر پوشیده شده ای که معمولاً با بتن آرمه و در ابعاد مختلف ساخته می شوند . فاضلاب پس از ورود به انباره به دلیل کاهش سرعت جریان آن قسمتی از مواد معلق خود را به صورت ته نشینی از دست می دهد و از سوی دیگر انباره بیرون می رود

و مواد ته نشین شده به صورت لجن در کف انبار جمع می شوند . این لجن حاوی ارگانیسم های زنده مفیدی می باشند. این ارگانیسم ها از فاضلاب ورودی به عنوان غذا فاضلاب را تصفیه می کند و به این دلیل حجم لجن در این سیستم تقریباً ثابت بوده و تا چند سالی نیاز به تصفیه لجن ندارد.

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین seomabna بازدید : 350 تاريخ : چهارشنبه 29 دی 1395 ساعت: 12:24

یکی از اصلی ترین فرآيند های پکیج تصفیه فاضلاب بیولوژیکی هوازی، فرایند لجن فعال می باشد که در حال حاضر به عنوان متداولترین فرایند براي تصفيه بيولوژيکي فاضلابهاي شهري و صنعتي استفاده مي شود. در انواع مختلف روش های لجن فعال با هوادهی مناسب فاضلاب ورودی و ایجاد زمان ماند کافی جهت تماس میکروارگانیسم با فاضلاب ورودی، تصفیه فاضلاب خام صورت می گیرد. چون مواد آلي فاضلابها منبع غذائي ميکرو ارگانيسم‌ها هستند، تماس فاضلاب با تعداد بسيار زيادي ميکروارگانيسم اساس جريانهاي تصفيه بيولوژيکي است تا آلوده‌کننده‌ها در زمان کوتاهي از آب حذف شوند. شرايط محيطي مانند وجود اکسيژن، مواد غذائي معدني، pH و حرارت بايد در حدي نگه داشته شوند تا رشد ميکروب‌ها بخوبي انجام گيرد. بعد از جدا شدن آلوده‌کننده‌هاي آلي، ميکروب ها به شکل لجن از فاضلاب جدا شده و به حوضچه تصفيه بازگردانده مي‌شوند و آب تصفيه شده تخليه مي‌گردد. فرایند لجن فعال شامل روش های مختلف می باشد که از بین این روش ها، روش هوادهی گستره (Extended Aeration Activated Sludge) و روش لجن فعال با بستر متحرک (MBBR) از کارامد ترین و پرکاربردترین روش های تصفیه فاضلاب های بهداشتی می باشد. هوادهی در سیستم های مذکور به روش عمقی و از طریق پخش کننده های مخصوص (دیفیوزرها) که در کف وجود دارد انجام می گیرد و بنابراین در مقایسه با سیستم های هوادهی سطحی با مشکلات راهبری و نگهداری کمتری مواجه می باشد. در این سیستم ها از هیچ گونه تجهیزات پیچیده مکانیکی و الکترونیکی استفاده نمی شود، بنابراین هزینه نگهداری و راهبری آن بسیار ناچیز می باشد.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی ساخت شرکت نهراب زیست به سه شکل فلزی، پلی اتیلنی و کامپوزیتی و در ظرفیت های مختلف جهت تصفیه فاضلاب بهداشتی جوامع کوچک و متوسط قابل اجرا می باشد. این پکیج ها با راندمان تصفیه بسیار بالا، به صورت صد در صد استانداردهای تخلیه زیست محیطی را برآورده می نمایند.

کاربردهای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

تصفیه فاضلاب بهداشتی کارخانجات، کارگاه ها، مجتمع‌ها و ویلاهای مسکونی، ساختمان های اداری، هتل‌ها و مراکز اقامتی، رستوران‌ها،پادگان ها، کمپ‌های کارگری، مجتمع‌های تفریحی و...

تصفیه فاضلاب های صنعتی قابل تجزیه بیولوژیکی

ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

راندمان بسیار بالا در تصفیه فاضلاب و رسیدن به استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست در پساب خروجی از پکیج

سرعت بالا در ساخت، نصب و راه اندازی پکیج

قابلیت اجرا به صورت دفنی و غیر دفنی

عدم تولید بو و هر گونه آلودگی زیست محیطی

امکان سازگاری با شرایط آب و هوایی نقاط مختلف کشور

اشغال فضای بسیار کم و قابلیت تغییر اندازه ابعاد براساس شرایط محل نصب

عدم نیاز به اپراتور متخصص و تمام وقت

برخورداری از کلیه واحدها و تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه کامل پساب

شوک پذیری بیشتر نسبت به بار آلی و هیدرولیکی ورودی در مقایسه با سایر روش ها

سهولت در بهره برداری و نگهداری و قابلیت ارتقاء ظرفیت تصفیه فاضلاب تا دو برابر

قیمت پایین و اقتصادی به ویژه در ظرفیت های کمتر از 500 مترمکعب در شبانه روز

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین seomabna بازدید : 363 تاريخ : شنبه 6 آذر 1395 ساعت: 13:45

یک چشم پزشک معتقد است، استفاده از عینک آفتابی در روزهای برفی نسبت به روزهای آفتابی اهمیت دوچندان می‌یابد.

دکتر فریبا شیخی شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: در روزهای برفی کریستال‌های برف نور آفتاب را منعکس کرده و به چشم می‌تابند که برای محافظت از چشم‌ها حتما باید از عینک آفتابی استفاده شود.

شیخی شوشتری معتقد است، اشعه UV با برخورد به برف منعکس شده و به چشم برخورد می‌کند و موجب التهاب قرنیه می‌شود.

وی هم‌چنین معتقد است، استفاده از عینک آفتابی در روزهای ابری با توجه به این‌که اشعه ماوراء بنفش خورشید به میزان کمتری نسبت به روزهای آفتابی به زمین می‌رسد چندان الزامی نداشته، اما برای محافظت بهتر از چشم توصیه می‌شود.

شیخی شوشتری با بیان این‌که اندازه عینک آفتابی مورد استفاده باید با پهنای صورت همخوانی داشته باشد، توصیه کرد، برای کوکان از عینک‌هایی که در آنها شیشه فشرده و یا پلاستیک بکار رفته و دارای وزن کمتری هستند استفاده شود.

این چشم پزشک باریک بودن را برای عینک آفتابی مناسب ندانست و اظهار داشت: این امر موجب می شود تا میدان دید فرد کاهش یافته و فرد از بالا و پایین عینک دید داشته باشد و نور نیز از همان قسمت‌ها به چشم او بتابد.

وی با بیان این‌که خاکستری بهترین رنگ عینک آفتابی می‌باشد، میزان جاذبه UV را مهم‌ترین فاکتور در انتخاب عینک‌های آفتابی عنوان کرد.

این چشم پزشک حداقل UV 400 را برای عینک آفتابی مناسب دانست و توصیه کرد، افرادی که طولانی‌مدت در برابر نور آفتاب کار می‌کنند و یا چشم آنها به نور آفتاب حساسیت داشته و بسیاری از مواقع در مقابل نور چشم خود را جمع می‌کنند، حتما باید از عینک آفتابی استفاده کنند.

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین seomabna بازدید : 319 تاريخ : شنبه 1 آبان 1395 ساعت: 4:02

1. تشويق در تدریس خصوصی محرک قدرتمند: تشويق مي تواند مولد انرژي و محرک کار و تلاش بيشتري براي افراد گردد. وقتي فرد احساس مي کند که کارش مفيد بوده و در عين حال سود بخش است، با قدرت و نيروي بيشتري به کار خواهد پرداخت و چه بسا اين کار نيک از عادات نيکويي گردد که شخص در صورت عدم انجام آن احساس کمبود و ناراحتي مي کند.

2. مداومت در کار نيک: زماني که شخص از نظر روحي و رواني احساس کند که مفيد واقع شده است، تلاش مي کند تا کارش دوام داشته باشد.

3. ايجاد حس اعتماد به نفس: چه بسيار افرادي که در اثر نداشتن اعتماد به نفس، دست به کاري نمي زنند و ترسشان اين است که مبادا کارشان مفيد واقع نشود و يا مورد توجه جامعه و اطرافيان قرار نگيرند و همين امر سبب مي شود که اعتماد به نفسشان را از دست داده و نشان و ابداع و نوآوري در کارشان کمتر ديده شود. در حالي که چه بسيار از اين افراد، قدرت و کارايي بسيار دارند و استعدادهاي درخشاني در وجودشان است که بايد شکوفا گردد ولي متاسفانه در مواردي هيچ گاه بروز پيدا نمي کند.

4. ايجاد دلگرمي تدریس خصوصی : شخص مي داند که کار نيک او را ديگران درک کرده اند و اين حداقل پاداشي است که او را به کارهاي نيک ديگر وادار مي کند و اين خود تلقين قدرت به افراد است.

5. ايجاد روحيه مقاومت: ديگر فايده ايجاد روحيه مقاومت و صبر است، زيرا شخص مي خواهد رضايت افراد را به دست آورد و به تحسين و تشويق آنها دست يابد و در اين راه هر گونه سختي حاضر است تحمل کند.

6. رضايت خاطر: تشويق سبب رضايت خاطر و لذت روحي مي شود.

7. ايجاد عادات پسنديده: تشويق در تدریس خصوصی باعث شده در افراد عادات پسنديده ايجاد گردد.

8. ترميم و بازيابي قوا: تشويق باعث مي شود شکست ها که در اثر عوامل مختلف براي اشخاص پيش آمده و روان آنها را مجروح کرده است، دوباره ترميم پيدا کند و در نتيجه شخص تا حدودي ناکامي ها را فراموش نمايد و در جهت اصلاح نقص هاي خود تلاش کند.

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین seomabna بازدید : 359 تاريخ : شنبه 3 مهر 1395 ساعت: 2:39

ظاهر معلم يكي از عوامل بسيار مهم و هائز اهميت در تدریس خصوصی است صورت  ظاهري  معلم از  نظر  قيافه و  لباس  است .طبيعي است شكل وقيافه يك امر خدا دادي است و از حيطه ي انسان ها خارج است اما اثر هر شكل و   قيافه اي را كه  داشته  باشيم  احتمالا از ديد دانش آموزان پنهان   نمي ماند  وتاثير خود را در آموزش   خواهد گذاشت.

معلم تدریس خصوصی مي تواند با تمرين وآگاهي  آن را كنترل كند .دانش آموزان به قد وقواره معلم نگاه   مي كنند اما  معلماني كه كنترل خوبي در كلاس دارند   آن احترام اوليه را به دست مي  آورند .  طرز لباس پوشيدن در  معلمان  احساس  اقتدار  وتوانايي  به  وجود  مي آورد  خيلي از   معلمان  در  لباس رسمي مي توانند در دانش آموزان اعمال نفوذ كنند تا لباس ساده و غير  رسمي  .احساس  ما  در مورد   خودمان در ميزان نفوذي كه مي توانيم در ديگران داشته باشيم بسيار موثر است نظر ديگران نسبت به  ما و لباس ما اثر مثبتي در توانايي واقتدار ما دارد سپس مي توان گفت نوع لباس بناي  يك  تصور  در  مورد ميزان نفوذ صاحب آن را تقويت مي كند  .

عادت شخصي   تميز  بودن  يك  معلم تدریس خصوصی  نيز  ارتباط تنگاتنگي با طرز لباس پوشيدن او دارد همان طور كه   يك سخنران خوش  ظاهر احترام  بيشتري را  در بين شنوندگان جلب مي كند يك معلم خوشرو وآراسته نيز شا نس بيشتري در بدست آوردن انضباط  كلاس درس و يك تدريس اثر بخش دارد تا يك معلم  ژوليده و نا مرتب  هر كس  براي  آراستگي خود الگو هاي خاصي دارد كه نبايد محكوم شود معلم بايد علاوه بر اعتماد به نفس اثر گذاري اوليه و حفظ صورت ظاهري به يك عامل ديگر نيز توجه كند وآن عبارت است از توجه به طرز لباس  پوشيدن و  آرايش ظاهري است.

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین seomabna بازدید : 365 تاريخ : چهارشنبه 31 شهريور 1395 ساعت: 2:35

دوربین تحت شبکه ثابت

این دوربین ها که شامل یک بدنه و یک پایه هستند از نظر شکل ظاهری شباهت بسیاری به دوربین های آنالوگ سنتی دارند .

 در بعضی از کاربرد ها دیده شدن دوربین و جهت دید آن امری مطلوب است. در چنین کاربردهایی بهترین گزینه استفاده از دوربین های ثابت است. مزیت دیگر این دوربین ها این است که اغلب آنها لنزهای قابل تعویض دارند و می توان لنز دوربین را متناسب با کاربرد آن انتخاب کرد . برای حفاظت از دوربینهای ثابت می توان از Housing و پوشش مناسب استفاده کرد .

 دوربین های تحت شبکه ثابت دام

این نوع دوربین تحت شبکه که Mini dome هم نامیده می شوند، شامل یک دوربین ثابت نصب شده داخل یک هاوسینگ کروی شکل که اصطلاحا Dome نامیده می شود، هستند. می توان این دوربینها را به راحتی به هر جهت چرخاند و ثابت کرد. مهمترین مزیت آنها این است که ظاهری یکپارچه و مستقل دارند و معمولا این دوربین به گونه ای ساخته می شوند که از دخالت ها و دستکاری های مخرب افراد جلوگیری می کنند و همچنین مانع مشاهده جهت دید دوربین می شوند. با این وجود دوربینهای Fixed dome  معمولا لنز قابل تعویض ندارند و اگر تعوض لنز ممکن باشد نیز اندازه لنز با فضای داخل چوشش کروی محدود شده است .

دوربین های تحت شبکه PTZ

این نوع دوربین تحت شبکه قابلیت حرکت افقی ، عمودی و همچنین زوم اپتیک و دیجیتال بصورت کنترل دستی و اتوماتیک دارند. در حالت کنترل دستی، یک دوربین PTZ می تواند به عنوان مثال در یک محیط فروشگاهی برای تعقیب یک فرد مورد استفاده قرار گیرد این دوربینها جهت دید مشخص دارند و فاقد امکان حرکت ۳۶۰ درجه کامل هستند و برای حرکت اتوماتیک دائمی ساخته نشده اند. زوم اپتیک این دوربینها معمولا بین ۱۸ تا ۲۶ برابر است .

دوربین های دام تحت شبکه

این دوربین تحت شبکه با دوربینهای دام ثابت مزایای مشترکی دارند، پوشش مستقل و یکپارچه دارند و نقطه دید آنها غیر قابل رویت است. در مقایسه با دوربین های PTZ یک دوربین Dome قابلیت حرکت ۳۶۰ درجه پیوسته دارد و می تواند برای مدت طولانی بدون اینکه آسیبی به مکانیزم حرکت داخل آن برسد چرخش و زوم کند. با دادن نقاطی به عنوان پیش فرض می توان یک Guard Tour به وجود آورد که دوربین بطور پی در پی این نقاط را نمایش خواهد داد. با این کار یک دوربین دام می تواند کاربردی برابر با ده دوربین تحت شبکه ثابت داشته باشد. زوم اپتیک دوربین های دام معمولا بین ۱۸ تا ۳۰ برابر اپتیک است و اما زومهای بالا تر از ۲۰ برابر در محیط خارج به دلیل لرزشهای ناشی از وزش باد غیر قابل استفاده است .

دوربین PTZ غیر مکانیکی

با پیشرفت روز افزون دوربین تحت شبکه نوع جدیدی از این دوربینها به وجود آمده است که به دوربینهای PTZ غیرمکانیکی معروفند. با استفاده از یک سنسور چندین مگا پیکسلی امکان پوشش ۱۴۰ تا ۳۶۰ درجه محیط اطراف به وجود می آید. مهمترین مزیت این دوربینها استحلاک بسیار اندک و امکان PTZ فوری آنهاست. بهترین این دوربینها امروزه دارای CCD های ۳ مگاپیکسلی است

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : انواع دوربین های تحت شبکه,قیمت انواع دوربین های تحت شبکه,انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه, نویسنده : امین seomabna بازدید : 326 تاريخ : يکشنبه 21 شهريور 1395 ساعت: 4:30

پرهیز از لبخندزدن و رفتار مهربانانه با شاگردان

معلم تدریس خصوصی اگر مجبورید که سال تحصیلی را علیرغم میل باطنی خود در کلاسی یا مدرسه ای با سختی آغاز کنید این مساله نباید به دانش آموزان القا شود.

دوست شدن با شاگردان وقتی که در کلاس هستید

رفتار دوستانه لازمه ی تدریس خصوصی موفق در کلاس است اما دوستی با شاگردان یک بده بستان پایاپای را می طلبد که این برای یک معلم صورت خوشی نخواهد داشت و شما را در شرایط سختی قرار خواهد داد.

توقف درس و درگیر کردن دانش آموزان به مسائل کم اهمیت

هنگامی که دانش آموزان روی مسایل کم اهمیت با هم در گیر می شوند دیگر جایی برای رقابت سالم باقی نخواهد ماند.

تحقیر دانش آموزان و وادار آنان به کاری که شما از او می خواهید

تحقیر تکنیک فوق العاده وحشتناک و زشتی است که یک معلم می تواندانجام دهد. ممکن است به قدری ناراحت وعصبانی شوند تا در جستجوی راه هایی برای تلافی کردن برآیند و این اعتماد آنان را به شما کم خواهد کرد.

  فریاد زدن در کلاس

وقتی فریاد می کشید در کلاس تدریس خصوصی شما مبارزه را باخته اید. این بدان معنا نیست که شما نباید گاهگاهی صدای خود را بلند کنید. اما معلمانی که مکرراً فریاد می زنند هرگز نخواهند توانست کلاس خود را به خوبی اداره کنند.

برخورد متفاوت با شاگردان

عدالت در کلاس از اهم موضوعات تدریس خصوصی و کلاسداریست. سعی کنید در کلاس نسبت به همه ی دانش آموزان نظر یکسان و عدالت محور داشته باشید هستند و کودکانی وجود دارند که شما آن ها رابیش از دیگران دوست دارید اما باید سعی کنید هرگز این حالت درکلاس رخ ندهد.همه ی دانش آموزان را یکسان صدا بزنید. مجازات شاگردانی راکه دوست دارید کاهش ندهید

وضع قوانینی که اساساً ناعادلانه هستند

بعضی وقت ها قوانین خود به خود می توانند شما را در موقعیت های بدی قراردهند، مثلاً، اگر یک معلم قانونی وضع کند که براساس آن پس از زنگ هیچ کاری برای انجام دادن وجود نداشته باشد این قانون می تواند یک موقعیت مشکلی را ایجاد کند حال اگر یک شاگرد دلیل منطقی داشته باشد چه می شود؟ از این گونه موقعیت ها باید به شدت پرهیز کرد.

سپردن کنترل خود به دست شاگردان

هرتصمیمی درکلاس تدریس خصوصی باید به دلایلی توسط شخص شما اتخاذ شود. به طور مثال شاگردان سعی می کنند از دست امتحان رها شوند. اما شما نباید بگذارید که چنین اتفاقی بیافتد مگر اینکه دلیل منطقی وجود داشته باشد. اگر شما به همه ی تقاضا ها جواب مثبت دهید و تسلیم شوید به راحتی  کنترل کلاس را از دست خواهید داد.

غیبت و شکوه از همکاران و معلمان دیگر نزد دانش آموزان

اغلب اتفاق می افتد که شما مطالبی را از شاگردان می شنوید درباره ی معلمانی که فکر می کنید تدریس خوبی ندارند اما شما باید از بحث دراین مورد پرهیز کنید و ایده های خود را به خود معلمان یا به مدیر انتقال دهید. آنچه که به شاگردانتان می گویید محرمانه نیست و پخش می شود.

نمره دادن بدون استدلال منطقی

اطمینان حاصل کنید که قوانین هماهنگی برای نمره دادن دارید.اجازه ندهید شاگردان پس از پایان کلاس جهت گرفتن نمره کامل شما را به چالش بکشند زیرا این کارمشوق لازم (انگیزه لازم) را برای انجام دادن کاری به موقع از بین می برد. هنگام نمره دادن به تکالیف ازشیوه های عینی استفاده کنید این کاربه شما کمک می کند که دلایل منطقی برای نمرات دانش آموزان داشته باشید.

رفتن به کلاس بدون طرح درس و برنامه ی قبلی

در حقیقت بهترین شیوه برای انجام تدریس خصوصی شروع آن در ذهن و سپس مروری بر شیوه های گوناگون تدریس جهت گرفتن اطلاعات لازم می باشد. این کار فقط با داشتن طرح درس قبل از کلاس انجام پذیر است.

 استفاده از یک شیوه ی تکراری تدریس

دانش آموزان این حالت را کسل کننده و خسته کننده می یابند به علاوه شما احتمالاً دانش آموزانی را که می توانند از دیگر شیوه های تدریس بهره ببرند محروم  می کنید.

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین seomabna بازدید : 350 تاريخ : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 2:45

1- به محض مشاهده علایم خستگی در دانش آموزان و حواس پرتی آنان ، جریان تدریس یا پرسش را قطع کرده و به آنها اجازه داده شود که از جای خود بلند شده ، کشش عضلانی داشته ، نفسی بکشند و دقایقی کوتاه آزاد باشند ، اگر بدون توجه به خستگی دانش آموزان به تدریس خصوصی یا پرسش ادامه دهیم ، در واقع کاری بیهوده و بی ثمر را دنبال خواهیم کرد .

2- هیچگاه بدون اطلاع قبلی ، پرسش کلاسی یا امتحان کتبی برگزار نکنیم و حتی در جلسه قبل ، صفحات و نوع پرسش و حتی افرادی که از آنان پرسش شفاهی انجام می شود تلویحا" مشخص شوند و این صرفا" برای رفع حالت اضطراب دانش آموزان است ، برخی معلمان برای حالت " همیشه آماده باش بودن کلاس " توجهی به این نکته ندارند که امتحان یا پرسش بدون اطلاع قبلی ، از نظر دانش آموزان نوعی مچ گیری محسوب می شود . در رابطه با دانش آموزانی که از آنان پرسش به عمل می آید باید گفت معمولا" به سه دسته تقسیم می شوند و هر کسی تکلیف خود را خواهد دانست و در کنار آن پاسخ گویی داوطلبانه هم مد نظر قرار می گیرد و بدین ترتیب دانش آموزان تمایل بیشتری هم برای جواب دادن دارند و درگیری ها خیلی کمتر می شود .

3- حتما" قبل از تدریس خصوصی درس جدید ، خلاصه مطلب قبلی برای دانش آموزان گفته شود و آنها را به هم ربط داد .این کار به دانش آموزانی که حتی دروس قبل را مطالعه نکرده اند اجازه می دهد مطالب را به یاد آروند و در یادگیری مطالب جدید انگیزه پیدا کنند.

4- اگر وقت اضافه ای در کلاس موجود بود ، نباید گذاشت دانش آموزان از سرو کول هم بالا بروند بلکه به نحوی باید آنها را تحت آموزش قرار داد به عنوان مثال صحبت و تبادل نظر در مورد مسایل اجتماعی محل سکونت ، یا وضع مدرسه و غیره ، دانش آموزان اظهار نطر در جمع را خیلی دوست دارند .

5- طوری برنامه ریزی شده که هر جلسه با توجه به دوره تحصیلی و پایه ، حدود 3 تا 5 دقیقه یک رفتار نیکو اجتماعی فردی ، و یک روایت یا حدیث مرتبط با دانش آموزان در پایان کلاس ذکر می شود . دانش آموزان آن را یاداشت می کنند این موارد حتی در کلاس ریاضی و تاریخ و غیره هم امکان پذیر است .

6- با بهره گیری از روش ایفای نقش ( برای هر درسی امکان دارد) توسط دانش آموزان ، منظور خود و موضوع را سریعتر و بهتر به دانش آموزان منتقل کنید ، بهتر است جلسه قبل ، قرار ایفای نقش ، موضوعات و شرکت کنندگان مشخص شوند .

7- به صلاحدید معلم می توان هر جلسه یکی از دانش آموزان را به ترتیب انتخاب کرد تا مطالبی در راستای درس را به دانش آموزان ارائه دهد ( این کار بین دانش آموزان به نام کنفرانس مشهور است) . اگر معلم بتواند اهداف این کار را کاملا" تشریح و زمینه های آن را فراهم نماید ، شاگردان هم بدان علاقمند خواهند شد ، در صورتی که همه کلاس در برنامه شرکت کنند ، موانعی مانند تمسخر دیگران ،اضطراب صحبت در روبروی همکلاسی ها و غیره به تدریج کمتر خواهد شد .

8- استفاده از ارزانترین و کاراترین تشویق ها یعنی تشویق لفظی ( با دلیل نه طبق عادت کلامی ) را در کلاس هرگز فراموش نکنید . کلماتی مانند : آفرین ! احسنت ! خوبه ! باریک ا...! تشکر ! به جابود ! خوشحالم ! و غیره اثری شگفت انگیز دارد .

9- استفاده از تشویق " کف زدن " توسط کل کلاس تدریس خصوصی برای موفقیتهای کوچک و بزرگ آنان ، یا به دنبال آمادگی کل دانش آموزان یا گروهی از آنان برای پاسخ گویی به درس ، اتمام درس ، کسب نمرات مطلوب ، اظهار نظرهای مناسب و غیره ، حال و هوای کلاس را عوض خواهد کرد .

10- دو کار در کلاس نباید توسط معلم فراموش شود ، و اثر معجزه آسایی در آرامش و آمادگی دانش آموزان دارد و آن ذکر صلوات در برخی مواقع و یا تلاوت آیاتی از قرآن مجید با ترجمه توسط یکی از دانش آموزان است . و این کار ارتباطی به دروس خاص ندارد اینکه نباید فقط به کلاس دینی و پرورشی یا قرآن بسپاریم . حداقل هر چند جلسه یکبار شروع کلاس با تلاوت قرآن در آرامش شاگردان موثر است ...

11- بردن روزنامه به کلاس حتی ، دو سه هفته یکبار ،و اختصاص دقایقی از ذکر خلاصه مطالب آن که مرتبط با درس باشد، مفید است .

13- برای پرسش پای تخته الزامی نیست که دانش آموز سرپا و روبروی دانش آموزان بیاستد ، می توان برای آنها که خیلی اضطراب دارند ، یک صندلی روبروی میز معلم گذاشت تا دانش آموزانی که مایل هستند روی آن نشسته و با حالت شبیه به مصاحبه به درس پاسخ گویند ( با اجرای این روش ، کلیه دانش آموزان ، خصوصا" شاگردان مضطرب ، تمایل نشان داده و نمرات مطلوبی کسب می کنند)

13- هر دو ماه یکبار به صورت غیر مستقیم نظر دانش آموزان خود را در مورد شیوه تدریس خصوصی و کلاس داری و برنامه آن بسنجید ، مطالبی را به شما خواهند گفت که قطعا" تعجب خواهید کرد!(شنیدن یا خوانده انتقادات دانش آموزان جرات خاصی می خواهد !) و شما باید برای رفع نقایص روش خود اقداماتی بیاندیشید یا از رضایت آنان مطلع شوید. زیرا بدون بازخور دقیق نمی توان از عملکرد کار خود مطمثن بود.

14- سعی کنید هر ساله با دانش آموزان خود تعدادی عکس دسته جمعی بیاندازید و یکی از دانش آموزان اسامی را پشت عکس یااگر دیجیتالی بود به صورت دستی برای شما بنویسد ، این کار خیلی مورد علاقه دانش آموزان است و احساس صمیمیت خاصی با معلم می کنند و برخی از آنها که برای کلاس درد سر ساز بوده اند با این اعمال ، تغییراتی خواهند داشت . امروزه دوربین های دیجیتالی و غیره کار را بسیار راحت و کم هزینه کرده اند .

15- به دانش آموزانی که درخواست بیرون رفتن از کلاس و آبخوری یا غیره را دارند ، توجه نمایید و به هیچ وجه مانع نشوید ، در غیر این صورت آن دسته دانش آموزان به اجبار در کلاس نشسته و حتی گاها" شاهد مشکلات ناخواسته ای خواهید شد مثل : تهوع ، بیهوش شدن از ضعف یا احساس شرمندگی آنان ، برخی معلمان به اشتباه ، عدم اجازه به دانش آموز را نشان از مدیریت مطلوب خود و اداره کلاس می دانند ! برای این مورد باید در شورای معلمان هماهنگی لازم با دفتر صورت گیرد مانند کنترل برای عدم خروج از مدرسه و ...

16- با هماهنگی تدریس خصوصی اولیا جوایز هر چند ساده مانند خودکار و غیره را تهیه و به بهانه های مختلف هر مدت یکبار به دانش آموزان اهدا کنید در این میان دانش آموزانی که پیشرفتهایی داشته اند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا حال مشاهده نشده که آنها جایزه را رد کنند.حتی دانش آموزانی که دارای توانایی مالی بسیار بالایی هستند ، از این کار معلم بسیار خوشحال می شوند .

17- تهیه تراکت هایی برای کلاس توسط معلم در رابطه با درس یا موضوعات دیگر و نصب آن در کلاس ( در حضور دانش آموزان) توجه آنان را به شدت جلب می کند ( قبلا با خودکار و مازیک نوشته می شد ولی امروزه هر مدرسه ای چاپگر دارد ...)نباید این کار را فقط وظیفه مربی پرورشی دانست بلکه برای هر درسی امکان پذیر است .

18- استفاده از روش مصاحبه 2 یا 4 نفری در رابطه با درس یا موضوعات اجتماعی توسط دانش آموزان و با هدایت معلم برای آنان بسیار جذاب است که می توان دو میز را در پای تخته روبروی هم گذاشت و 4 نفر دو به دو برای مدت 5 تا 10 دقیقه با هم به بحث بپردازند . البته باید جلسه قبل موضوع و افراد مشخص شوند و نظارت کامل معلم برای رسیدن به هدف مد نظر قرار گیرد .

19- هر معلمی در شرایط لازم میتواند مهارت های زندگی را در کلاس به دانش آموزان آموزش دهد گاهی وقت ذکر یک خاطره کوتاه از حسادت ، میتواند در تغییر نگرش دانش آموزان بسیار موثر باشد و درگیری های کلاسی و یا درگیری با دفتر را به طرز چشمگیری کاهش داد ، معلمان چند دهه قبل پند و نصایح خود را از دانش آموزان دریغ نمی کردند و عموما" نتایج مطلوبی داشت و شما هم حتما" خاطره ای از این اعمال معلم در کلاس دارید .

20- رعایت زمانبندی دروس بسیار مهم است اگر در یک جلسه 3 درس داده شود و یا 3 جلسه پشت سر هم فقط پرسش پای تخته بدون تدریس خصوصی داشته باشیم ، اشکال ایجاد خواهد شد و منتظر خستگی خود و دانش آموزان و افزایش بی نظمی آنها و جنگ اعصاب برای خود باشید .

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین seomabna بازدید : 358 تاريخ : شنبه 13 شهريور 1395 ساعت: 12:47